Konrad Bajger

Handlowcy niejednokrotnie nastawiają się wyłącznie na wielkość sprzedaży. Często takie są od nich oczekiwania, kiedy zarządzającym sprzedażą zależy głównie na przychodzie i rosnącym udziale w rynku. Konsekwencje Siłę firmy w dłuższej perspektywie buduje jednak kumulacja zysku. A wraz z dynamicznym wzrostem przychodów zwykle spada marża, bo często i ochoczo udzielane są rabaty. Nierzadko przy aprobacie kierowników sprzedaży. Klient raz przyzwyczajony do niższej ceny, do wyższej nie zechce już wrócić. Tortu mamy więcej, ale jego słodycz już nie jest taka słodka. W firmie zostaje mniej pieniędzy przy dużo większym wysiłku. W rezultacie rosną koszty, a spada zysk. Rośnie nerwowość w zespole handlowym, rośnie też presja na zarządzających sprzedażą. Pojawia się spadek motywacji i frustracja. Antidotum Pomyśl o tym czy naprawdę cena jest jedynym wyróżnikiem Twojej rynkowej pozycji. Czy rzeczywiście nic więcej się nie liczy? Zastanów się chwilę, bo pewnie w pierwszej kolejności odpowiesz, że nie. A co by się stało, gdybyś poznał precyzyjnie potrzeby swoich klientów? Gdybyś dowiedział się, jakie korzyści realizują, kupując u Ciebie? Dlaczego chcą sięgać po Twoje produkty i usługi? Nie masz na to czasu? Zamiast bezrefleksyjnie udzielać rabatu porozmawiaj ze swoimi klientami o ich potrzebach i zainteresuj się ich problemami. Poszukaj zarówno swojego, jak i ich „Dlaczego?”. Zbuduj z nimi relacje i prowadź systematycznie dialog. Pytaj i słuchaj, słuchaj i słuchaj. Spędziłem jak sprzedawca i kierujący zespołem handlowym ponad 20 lat swojej biznesowej kariery. Od siedmiu lat pomagam handlowcom i kierownikom sprzedaży nie tylko zwiększać sprzedaż, ale także bronić marży i budować z klientami trwałe podstawy współpracy. Handlowcy odnajdują na nowo zapał i motywację, a zarządzający sprzedażą budują silne zespoły sprzedażowe. Nazywam się Konrad Bajger. Pomagam przedsiębiorcom zarabiać więcej pieniędzy.

Aleksandra Goc

1. Problem - Większość przedsiębiorców komunikuje się ze swoimi klientami i współpracownikami w taki sam sposób, zapominając, że każdy z jego rozmówców ma inny styl myślenia inny działania. 2. Konsekwencje - W rezultacie albo oferta Twojej firmy jest dostosowana do wszystkich klientów, a mogłaby być do konkretnego, przez co zwiększyłbyś sprzedaż, albo Twoi współpracownicy mogliby lepiej i szybciej się ze sobą komunikować. 3. Antidotum - A co jeśli po kilku minutach z dużym prawdopodobieństwem potrafiłbyś określić z jakim klientem rozmawiasz? Co jeśli umiałbyś dostosować swoją ofertę i sposób sprzedaży do konkretnego klienta? Co jeśli Twój zespół zacząłby mówić wspólnym językiem? Co gdybyś poprawił swoje relacje międzyludzkie i zwiększył tym samym pewność siebie jako przedsiębiorca? Nazywam się Aleksandra Goc i jako Certyfikowanym Trenerem FRIS, pomagam przedsiębiorcom skutecznie komunikować się z klientami i współpracownikami.

Joanna Pauly

celami biznesowymi. Łapiemy się na tym, że decyzje podejmujemy w chwili i brniemy do przodu, chociaż nie przygotowaliśmy się do tego. Zamiast cieszyć się z realizacji naszych działań, zastanawiamy się, jaka jeszcze przeszkoda nas spotka i czy rzeczywiście dobrze zrobiliśmy idąc we tym kierunku. Nasze „zyski" zaczynają nas frustrować i przestajemy liczyć koszty na realizację tego konkretnego celu. A koszty przeznaczone na realizacje tego celu przy okazji nam zapewniają inne rzeczy, więc je wydajemy. Ale czy ktoś to mierzy, czy to jest rzeczywiście opłacalne? Czy ostatecznie twoje cele rzeczywiste i osiągnięte równają się tym celom zamierzonym i planowanym? A jak brzmi informacja, że jesteś w stanie tak planować swoje inwestycje czy inne projekty, że ich realizacja będzie prosta, że będziesz znał ryzyko, wiedział co z nim zrobić, że będziesz znał koszty, wprowadzał tylko opłacalne zmiany i liczył zyski większe nawet o 30%? Myślisz, że jest to niemożliwe, że musi być tak, jak jest bo tacy są ludzie i zawsze cos zawalą po drodze...? A jeśli Ci powiem, że ich wpływem też możesz zarządzać? Nazywam się Joanna Pauly. Usprawnianie procesów i przede wszystkim procesu zarządzania projektami to moja pasja. Realizuję to na trzech poziomach: ludzie i strategia, procedury i zasoby oraz wskaźniki czyli realnie osiągane efekty działań. Wykorzystuje do tego celu modele tworzone przez praktyków z całego świata jako licencjonowany trener i konsultant.